zaterdag 9 november 2013

Volgende week: voeding in de wereld - "ik kook van woede" 11.11.11 campagne


Volgende week: Voeding in de wereld – Ik  kook van Woede (11.11.11 campagne)

Naar aanleiding van de campagne van 11.11.11 ‘Ik kook van woede’ werken wij van 12 tot 19 oktober rond voeding en de voedselverdeling in de wereld.
Er is namelijk genoeg voedsel voor iedereen, toch lijdt 1/8 mensen in de wereld honger!
Aan deze problematiek willen we aandacht besteden als school.  Het thema zal gaanderweg worden opgebouwd.

Maandag en dinsdag werken we rond voedsel in voeding in België en Nederland.
Donderdag maken we kennis met Olive een meisje van  Zuid-Afrika
Vrijdag en maandag werkt elke klas rond een bepaald land uit het Zuiden ook landen waar kinderen van de klas afkomstig zijn of waar hun ‘roots’ liggen komen aanbod.
Dinsdag namiddag zal er soep worden uitgedeeld vanwege de 11.11.11 actie ‘Ik kook van woede’.

Meer informatie hierover vind je op: http://www.ikkookvanwoede.be/

Omdat we de kinderen actief willen laten deelnemen doen wij alvast een oproep:
Dinsdag 12 nov. ’13: mag uw kleuter een attribuut/voedingsmiddel mee naar school nemen wat iets zegt over zijn of haar eetgewoonte.
Bijvoorbeeld:

-          Een melkbus à “elke morgen drink ik melk’

-          Een cakevorm à “als er iemand jarig is bak ik samen met mama een cake”

-          Een recept of foto à “dit is mijn lievelingsgerecht”

-          Een keukenshort à “Ik vind het leuk om te helpen in de keuken”

-          ...
 

Vrijdag 15 nov. ’13: werken we rond voeding uit andere landen. Heb je hiervan een attribuut/voedingsmiddel/… mag je dit mee naar school nemen.

Bijvoorbeeld:

-          Eetstokjes à ‘Wij eten soms met stokjes’

-          Een voedingsmiddel, gerecht, foto dat andere kinderen misschien niet kennen vanuit hun dagdagelijkse eetgewoonten.

 

!! OPROEP:

Deze week gaan wij ook weer knutselen hiervoor hebben wij een porseleinen bord nodig waarop we mogen schilderen.
Alvast bedankt!!

       Liefs


Juf Dorien & Muzelien

Geen opmerkingen:

Een reactie posten